פרשת בא תשפ"א

בפרשתנו ממשיכה עקשנותו של פרעה להביא עליו אסון אחר אסון,
בפסוק הפותח את הפרשה אומר ה' "אני הכבדתי את ליבו"
כלומר עקשנותו של פרעה היא על טבעית וכמובן שלילית.

אך ישנה גם עקשנות חיובית, ישנם מצבים בחיים שחשוב
מאוד להמשיך להתעקש ולא להתייאש גם אם כשלנו…

ידוע הסיפור על רבי עקיבא שראה טיפות מים זורמות על האבן,
טיפה אחר טיפה, ומחוררות את האבן,
תמה על כך רבי עקיבא איך יתכן שהמים גרמו חור באבן?
אמרו לו, הטיפה הראשונה לא גרמה, וגם לא השנייה,
אבל עוד טיפה ועוד טיפה, לבסוף "אבנים שחקו מים"!

מכאן הבין רבי עקיבא כמה גדול הוא כוח ההתמדה,
וכמה חשוב להתעקש ולא להתייאש גם כשנכשלנו כי
"אין הטיפה חוצבת בסלע מכוח עוצמתה, אלא מכוח ההתמדה"
שבת שלום ומבורך.

מזל אבוג'ן

שיתוף:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פרשות קודמות:

חקת

סיגלית קאשי

תשפ"ו

קרח

בתאל אוחיון

תשפ"ו

שלח לך

נעמה ויצמן

תשפ"ו

חג שבועות

אורלי גליה קדם

תשפ"ו

במדבר

רחל

תשפ"ו