הפרשה לא נפתחת בציווי אלא בקריאה – “ויקרא”. הקריאה מגיעה מאוהל מועד, מקום של קרבה והשראת שכינה, ורק אחריה באים הדיבור וההנחיות.
רש”י מדגיש שזו לשון חיבה – פנייה אישית, לא דרישה מרוחקת. זה מלמד שלפני כל ציפייה או תיקון, יש קודם קשר והכרה בערך. גם בחיים שלנו, הקריאה להשתנות לא מגיעה ממקום שופט או לוחץ, אלא ממקום פנימי עמוק שמאמין בנו.
אנחנו לא צריכים להיות מושלמים כדי להתחיל – אנחנו כבר ״נקראים״, כבר ראויים, כבר שייכים. ומתוך הידיעה הזו, אפשר להתקדם בביטחון, לצמוח, ולבנות את עצמנו מתוך חיבור, אמון ואהבה.